måndag 29 juni 2009

Festival

Har inte så jättemycket att berätta nu, så jag tar det ganska snabbt.
Loppet gick rätt bra, men det var så varmt så det var lite jobbigt att gå. Vann det gjorde jag inte, inte det minsta lilla priset. Menmen vad gör man, man har väl inte turen med sig.
Festivalen i övrigt var väl så där. Det kändes inte som det ska kännas när det är festival, det var liksom inte så roligt som det brukar vara. Kanske var det banden, det var ju inte direkt några bra som spelade, kanske var det något annat. Jag är inte riktigt säker... :(
Dock fanns det ju ett bra band: TAKIDA, men det gick ju som det gick med det! :( Jag och Mari gick och stod där längst fram ca 40min innan det började, vi ville ha bra platser. Sen efter en lång väntan drar de äntligen igång! Det går bra till en början, men sedan börjar de trycka på som fan där bak. Jag känner hur det blir lite svårt att andas ibland, men jag håller ut, trycker tillbaka och försöker ha roligt. Håller även en blick på lill-tjejen bredvid mig, fyfan hon var liten alltså! (och ni som känner mej vet hur liten jag är, och hon var MKT mindre än mig..) När jag får en hård armbåge i ryggen så blir jag lite smått orolig. Jag vinkar till vakten och säger att han måste ta och lyfta ut lill-tjejen för annars kommer hon bli mosad. Jag tror han fattar att jag har rätt för han lyfter ut henne.. Nå showen fortsätter, men efter ungefär halva tiden är det min tur. Vakten böjer sig fram mot mig och säger "Vi måste lyfta ut dig, det blir för mycket tryck i magen!" Jag gör inte så mycket, rycker bara på axlarna och sedan drar han ut mig. Sen får jag gå ut på sidan om... Suck, där tappade man lusten helt! Man missade en stor del av det ENDA bra bandet!! :( FAN. Men jag tror att det var tur, för det var som sagt lite svårt att andas och det var faktiskt en tjej som svimmade bredvid oss! Så i slut ändan kanske det var bra, annars hade man kanske missat hela kvällen..
Menmen, sen kom Johan och då blev kvällen bra ändå. Blev öltältet och krogen.. :) (ps, nej jag söp mig inte full, haha) Men blev bjuden på 2 cider i alla fall. En av Johan (sötnosen) och av hans bror (?). Tackar för det :)

Puss :*