torsdag 1 maj 2008

En dag med kompisen Mari <3


Mamma väcker mig och säger att jag ska komma ut och sola. Men inte då, jag vill ligga kvar under det sköna täcket och sova..
10 minuter senare ligger jag ute i solsängen med kjol och linne. Jag kan nästan inte förstå att det är så vamt ute, snön ligger ju fortfarande kvar. Snöhögarna tycks aldrig försvinna och sommaren verkar inte komma.
Men idag var det annorlunda! Idag har det varit ett underbart väder, som sommar, sommar med snö...
Äh, i alla fall så ligger jag där ute i solen i några timmar, lyssnar på musik och läser lite. Tar några bilder med mammas hjälp och några på egen hand. Nu var det ju så att det bara var typ en bild som blev bra av de mamma tog. Eller ja, tillräckligt bra för att göra mig nöjd.
Okej det var som inte det här jag tänkte berätta, det roliga med dagen började när jag hälsade på min vän Mari.
Hon har just fått en valp, Kira, den är faktiskt jättesöt.
Men i alla fall, vi var ute på promenad på byn i någon timme, sen kommer vi hem till henne och tänker göra en drink.
Jippi, tänker vi, vad gott det ska bli med en svalkande drink ute i solen.
Så vi plockar fram mixer och allt annat vi behöver och sätter igång. I med allt i mixern!
Wrrrooom så mixas allt ihop.... Ahhh, det ser gott ut, men.. fan va lite det blev!
Besviket häller vi upp det.. Va fan! Bara en tredjedel av glaset är fyllt! Hmm, vi lägger i lite extra mjölk... Hmm, nej det blev inte bra!
Då kommer vi på den brillianta idén! (tror vi) Vi ska vispa grädde och blanda i!
Sagt och gjort, vi vispar grädde och häller i... Blandar och smakar... BLÄ! Det smakar ju bara grädde! Vad gör vi nu då?? Ahhhh! Oboy i gör nog susen! Några skedar oboy i och sen smaka igen... Bläääää! Fortfarande bara grädde!! Vad gör vi nu då??
Min kompis tror hon är smart när hon smälter lite choklad och ska ösa i. Jag trodde för övrigt också att det skulle bli mums! Men... Jaa.. Chokladen den sjunker till botten och stelnar..
Hmm... inte så gott men..
I alla fall så går vi ut och sätter oss på trappen.. Men den där drinken, hur blev det med den?
Joo.. vi drack väl kanske lite av den, men det mesta hällde vi ut. Det var typ mest skum av det hela och.. nej inte så gott..
Så våran plan att göra en svalkande drink att njuta av i solen..
Jaa, det gick som det gick med den. Men vi hade faktiskt jätteroligt idag!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

du det där lät roligt:P ni kom på en massa roliga blandningar men men det gick som det gick :P men roligt lär det :P kram

Anonym sa...

Smarta ni är kussen, varm choklad i kall dryck, klart de stelnar :D haha ;). Puss!

Anonym sa...

Shibby med lite kemi när man har mys i solen ;)